تاريخ : شنبه 11 آبان1392 | 11:28 | نویسنده : زهرا آصفری

نگاهی قرآنی به ریشه های مرگ بر آمریکا...

دانشجویان دانشگاه خوارزمی مطلبی با عنوان نگاهی قرآنی به ریشه های مرگ بر آمریکا تهیه کرده اند که ذکر بخشی از آن در آستانه ی 13آبان خالی از لطف نمی باشد.

مطالعه ی ادامه ی مطلب هم توصیه میشود.

 
آیا قرآن کریم با شعار مرگ و مرگ خواستن برای برخی افراد مخالفت دارد؟

قرآن کریم در مواضع متعددی نه تنها لعن و طرد و نفرین بر دشمنان حق و حقیقت را ذکر کرده است بلکه صراحتا فریاد مرگ را نیز روا داشته و ذکر نموده است.

قرآن کریم خود در مواضع متعددی به لعن و (مرگ گفتن) بر مستکبرین و دشمنان حق اقدام کرده است که مواردی از آن را در آیات زیر مشاهده می‌کنید:

وَقَالُوا قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَل لَّعَنَهُمُ اللَّـهُ بِکُفْرِهِمْ فَقَلِیلًا مَّا یُؤْمِنُونَ ﴿البقرة: ٨٨﴾

 وَلَمَّا جَاءَهُمْ کِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللَّـهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ وَکَانُوا مِن قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِینَ کَفَرُوا فَلَمَّا جَاءَهُم مَّا عَرَفُوا کَفَرُوا بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّـهِ عَلَى الْکَافِرِینَ ﴿البقرة: ٨٩﴾

إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَیِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتَابِ أُولَـٰئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّـهُ وَیَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿البقرة: ١٥٩﴾

 إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ أُولَـٰئِکَ عَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللَّـهِ وَالْمَلَائِکَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ ﴿البقرة: ١٦١﴾

 فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ ﴿آل عمران: ٦١﴾

 أُولَـٰئِکَ جَزَاؤُهُمْ أَنَّ عَلَیْهِمْ لَعْنَةَ اللَّـهِ وَالْمَلَائِکَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ ﴿آل عمران: ٨٧﴾

 مِّنَ الَّذِینَ هَادُوا یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَیَقُولُونَ سَمِعْنَا وَعَصَیْنَا وَاسْمَعْ غَیْرَ مُسْمَعٍ وَرَاعِنَا لَیًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعْنًا فِی الدِّینِ وَلَوْ أَنَّهُمْ قَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاسْمَعْ وَانظُرْنَا لَکَانَ خَیْرًا لَّهُمْ وَأَقْوَمَ وَلَـٰکِن لَّعَنَهُمُ اللَّـهُ بِکُفْرِهِمْ فَلَا یُؤْمِنُونَ إِلَّا قَلِیلًا ﴿النساء: ٤٦﴾

 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ آمِنُوا بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَکُم مِّن قَبْلِ أَن نَّطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰ أَدْبَارِهَا أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَمَا لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ وَکَانَ أَمْرُ اللَّـهِ مَفْعُولًا ﴿النساء: ٤٧﴾

 أُولَـٰئِکَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّـهُ وَمَن یَلْعَنِ اللَّـهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ نَصِیرًا ﴿النساء: ٥٢﴾

 وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّـهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا ﴿النساء: ٩٣﴾

 لَّعَنَهُ اللَّـهُ وَقَالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِکَ نَصِیبًا مَّفْرُوضًا ﴿النساء: ١١٨﴾

 فَبِمَا نَقْضِهِم مِّیثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِیَةً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ وَنَسُوا حَظًّا مِّمَّا ذُکِّرُوا بِهِ وَلَا تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَىٰ خَائِنَةٍ مِّنْهُمْ إِلَّا قَلِیلًا مِّنْهُمْ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاصْفَحْ إِنَّ اللَّـهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ ﴿المائدة: ١٣﴾

 قُلْ هَلْ أُنَبِّئُکُم بِشَرٍّ مِّن ذَٰلِکَ مَثُوبَةً عِندَ اللَّـهِ مَن لَّعَنَهُ اللَّـهُ وَغَضِبَ عَلَیْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِیرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولَـٰئِکَ شَرٌّ مَّکَانًا وَأَضَلُّ عَن سَوَاءِ السَّبِیلِ ﴿المائدة: ٦٠﴾

 وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّـهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنفِقُ کَیْفَ یَشَاءُ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا وَأَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ یَوْمِ الْقِیَامَةِ کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّـهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا وَاللَّـهُ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ ﴿المائدة: ٦٤﴾

 لُعِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن بَنِی إِسْرَائِیلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذَٰلِکَ بِمَا عَصَوا وَّکَانُوا یَعْتَدُونَ ﴿المائدة: ٧٨﴾

آنچه ذکر شد فقط موارد اندکی از آیاتی است که در قرآن کریم به لعن دشمنان حق و حقیقت دست زده است..

قرآن کریم مرگ خواستن برای مستکبرین را ذکر کرده است

قرآن کریم در
۴ موضع به صراحت ندای (مرگ بر) را بلند کرده است که این چهار مورد عبارتند از:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ * وَالْیَوْمِ الْمَوْعُودِ * وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ * قُتِلَ أَصْحَابُ الْأُخْدُودِ * النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ * إِذْ هُمْ عَلَیْهَا قُعُودٌ * وَهُمْ عَلَى مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ (سوره بروج آیات اول الی هفتم)

قتل الخراصون
۱۰ الذین هم فی غمرة ساهون ۱۱ یسألون أیان یوم الدین ۱۲ یوم هم على النار یفتنون ۱۳ (سوره الذاریات)

إِنَّهُ فَکَّرَ وَ قَدَّرَ(
۱۸) فَقُتِلَ کَیْف قَدَّرَ(۱۹) ثمَّ قُتِلَ کَیْف قَدَّرَ(۲۰) ثمَّ نَظرَ(۲۱) ثمَّ عَبَس وَ بَسرَ(۲۲) ثمَّ أَدْبَرَ وَ استَکْبرَ(۲۳) (سوره مدثر)

قُتِلَ الْإِنسَانُ مَا أَکْفَرَهُ ﴿١٧﴾ مِنْ أَیِّ شَیْءٍ خَلَقَهُ ﴿١٨﴾ مِن نُّطْفَةٍ خَلَقَهُ فَقَدَّرَهُ ﴿١٩﴾ ثُمَّ السَّبِیلَ یَسَّرَهُ ﴿٢٠﴾ (سوره عبس)

عبارت قُتِلَ در عربی معادل فارسی (کشته باد) (مرگ بر) می‌باشد و قرآن کریم نه تنها از این عبارت به طور مطلق نهی نکرده است بلکه خود در چهار مورد افراد و گروه‌هایی را شایسته این سخن دانسته و علیه آنها چنین مطلبی را آورده است.

قرآن "مرگ بر" را علیه مستکبرین بیان می‌کند

در هر
۴ آیه مذکور در قرآن کریم که«کشته باد» و «مرگ بر» آمده است، طرف خطاب آیه و کسانی که مورد این خطاب قرار گرفته‌اند دارای خوی استکباری بوده‌اند و به عبارت دیگر همه موارد مرگ خواستن در قرآن به استکبار ربط دارد و برای مقابله با مستکبرین است.

امام راحل در باب شعار مرگ بر آمریکا در مواضع متعددی ابراز نظر کرده‌اند و از جمله بیان داشته‌اند: «...فریاد برائت از مشرکان در مراسم حج و این یک فریاد سیاسی‌عبادی است که رسول‌الله (صلی الله علیه و آله و سلم) به آن امر فرمود. حال باید به آن آخوند مزدور، که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند، گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟» (صحیفه‌ی امام، جلد
۱۸، ص ۹۱).


http://kharazminews.ir/index.aspx?siteid=420&pageid=53853&newsview=306113



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 شهریور1392 | 0:0 | نویسنده : زهرا آصفری
شاعری در قطار قم - مشهد

 چای می خوردو زیر لب می گفت:

شک ندارم که زندگی یعنی،

طعم سوهان و زعفران بانو



تقدیم به قدوم مبارک حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها :
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


***دهه ی کرامت مبارک باد***




تاريخ : جمعه 3 خرداد1392 | 23:44 | نویسنده : زهرا آصفری

انتخابات یا امتحانات؟

خارج از هر نوع شعار زدگی با همه ی تلاشی که وزارت علوم برای کمرنگ کردن حضور دانشجویان در دوره انتخابات ریاست جمهوری داشت اعلام میکنیم که بزرگترین امتحان ما 24خرداد به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می شود و عدم حضور هر کس یعنی عدم اتکا و التزام به نظام جمهوری اسلامی.

شاید بزرگترین لطفی که شورای نگهبان به کشور کرد رد صلاحیت دو نامزد پرحاشیه بود؛و حالا ما موندیم و هشت نامزد که هرکدوم با کوله باری از تجربه!! در صحنه انتخابات باقی موندند و البته تا آخرین لحظات تبلیغ هم منتظر ائتلافات جدید و کنار رفتن به نفع هم دیگه های جدید هستیم...

 

         باز انتخابات، اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران 92  

1.سعید جلیلی:

رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه1370

 معاون اداره اول آمریکا در وزارت خارجه1376

 مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری1379

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران1384

 

2.علی اکبر ولایتی:
 

مشاور رهبری در امور بین‌الملل (از 1376 تا کنون)‏

وزیر امور خارجه (از 60 تا 76)‏

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (از بدو تاسیس تا کنون)‏

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی(از 68تا کنون)‏  

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (از79تا81)

نماینده تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی

معاون وزیر بهداشت سال 58

 

3.محمدباقر قالیباف:

فرمانده قرارگاه خاتم

فرمانده نيروي هوايي سپاه

فرمانده سابق نيروي انتظامی

رئيس و نماينده رييس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 83

شهردار تهران از 84 تا کنون

 

4.غلامعلي حدادعادل:

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

رييس پيشين مجلس شوراي اسلامي

نماينده مجلس از دوره ششم مجلس تا کنون

رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسي

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

 

5.محمدرضا عارف:

رييس دانشگاه تهران (از73 تا 76)

وزير پست و تلگراف (از76 تا 79)

رييس سازمان مديريت برنامه ريزي (از79 تا 80)

معاون اول دولت خاتمي(از80تا84)

 

6.محسن رضایی:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

فرمانده سپاه پاسداران(از60تا76)

ریاست کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت

 

7.محمد غرضی:

وزیر پست،تلگراف و تلفن(از64تا 76)

وزیر نفت(از60تا64)

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی

استاندار خوزستان

استاندار کردستان

 

8.حسن روحانی:

عضو مجمع تشخیص (از70تا کنون)

نماینده دور سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری

مشاور امنیت ملی رییس جمهور(از68تا84)

دبیر شورای عالی امنیت ملی (از82تا84)

 

این پست یه نظر سنجی از شما است به چه کسی رای میدهید و چرا؟



تاريخ : جمعه 20 اردیبهشت1392 | 22:36 | نویسنده : زهرا آصفری
   

  حجر بن عدی که بود ؟ 


  حجربن عدی از قبیله کنده بود که با آغاز دعوت رسول گرامی اسلام به دین توحید در نوجواني همراه برادرش «هاني بن عدي» به حضور پيامبر اسلام (ص) شرفياب شد و به آئين اسلام گرويد. 


 َ

مزار شریف حجر بن عدی از صحابی رسول گرامی اسلام (ص) و یاران باوفای حضرت علی (ع) توسط تروریست های مستقر در سوریه تخریب و لکه ننگین دیگری بر پیشانی سردمداران وهابیت حک شد.

جهت آشنایی بیشتر دوستان با این شخصیت گرامی اسلام، بخشی از زندگی حجر بن عدی را به قلم آیت‌الله العظمی سبحانی منتشر می شود.

تاريخ نگاران درباره او مي‌نويسند:

«او با اينكه در زمان پيامبر از نظر سن و سال جوان بود، از ياران با فضيلت و عاليقدر آن حضرت بشمار مي‌رفت».

«حجر بن عدي» سلحشور دلير و جانبازي بود كه هرگز در صحنه جنگ، بيم به خود راه نمي‌‌داد، اما آنچه به شخصيت او جاودانگي بخشيده، تنها سلحشوري و جنگ آوري او نبود، بلكه رمز جاودانگي او در اين است كه در عين رزمجوئي، مرد تقوي و نيايش و معنويت بود، و به همين سبب او را «حجر الخير» (حجر نيك) مي‌ناميدند، در برابر «حجر شر» كه از ياران معاويه بود.

او از مردان خدا و يكي از نيايش كنندگان بزرگ بود، نسبت به مادرش همواره نيكي مي‌كرد، و نماز و روزة فراوان انجام مي‌داد او هرگز بي‌وضو نمي‌ماند و هر وقت وضو مي‌گرفت، نماز مي‌خواند.

حجر مرد هدف و عقيده بود، او به مردان حق و فضيلت عشق مي‌ورزيد، او هنگام مرگ « ابوذر» در « ربذه» همراه « مالک اشتر» بربالين او حاضر شد، (مردان خدا از همرزمان خود، چنين ياد مي‌كنند!)

حجر، پس از رحلت پيامبر(ص) پيوسته در كنار علي بود و از ياران خاص و علاقه‌مندان وفادار اميرمؤمنان بشمار مي‌رفت، ليكن علاقة او به علي(ع) و جاذبه علي دردل او، مثل ساير علاقه‌ها و مانند ساير جاذبه‌ها نبود، بلكه اين پيوند و كشش، وراي همه پيوندها و كشش‌هاي عادي بود. حجر كه شيفته حق و عدالت و تشنه فضيلت و مردانگي و پيرو راستين اسلام بود، همه اينها را در وجود علي مي‌ديد، و علي كه در زمان خلافت كوتاه مدتش ـ براي استقرار حكومت عادلانه اسلامي نيازمند مردان وارسته و مبارز و حق طلب بود، حجر را عنصري شايسته براي اين هدف مي‌ديد، به همين دليل حجر در اخلاص و فداكاري در راه علي به حدي رسيده بود كه در ميان ياران علي (ع) نمونه بود(اسدالغابه /1/385)

او در هر سه جنگي كه در مدت خلافت اميرمؤمنان (ع) پيش آمد، يعني جنگ صفين، نهروان، و جمل، در ركاب آن حضرت شمشير مي‌زد! او در جنگ صفين فرماندهي قبيلة خود «كنده»(صفين /117) و در جنگ نهروان فرماندهي جناح چپ سپاه علي (ع) را به عهده داشت(اسدالغابه /1/385)

 

* شهادت حجر بن عدی

بعد از جریان صلح تحمیلى بر امام حسن (علیه السلام)، حاکمان شهرها به دستور معاویه شروع به شکنجه و آزار شیعیان حضرت على (علیه السلام) کردند. یکى از این حاکمان مغیره بود که چون از محبوبیت عمومى و شایستگى و فضیلت حجر آگاه بود، ناگزیر به آن اعتراف مى کرد و مى گفت؛ نمى خواهم بهترین مردان شهر را بکشم تا آنان در پیشگاه خدا سعادتمند گردند و من بدبخت و تبهکار! او اضافه کرد با قتل حجر و یاران او، معاویه در دنیا به عزت و آقائى مى رسد ولى مغیره روز قیامت ذلیل و معذب مى گردد.

پس از شهادت امام مجتبی علیه السلام و رفت و آمد بزرگان عراق و اشراف حجاز با امام حسین علیه السلام دست‌نشاندگان معاویه به دستور او سختگیری بیشتری نسبت به شیعیان، به‌خصوص شیعیان کوفه می‌کردند و بعضی از چهره های سرشناس شیعه را به بهانه های پوچ و بی اساس به قتل می‌رساندند. یکی از آنان حجربن عدی کندی بود.

هنگامى که نوبت قتل حجر وفادار و بزرگوار رسید از دژخیم خود اجازه خواست دو رکعت نماز بخواند، او موافقت کرد، حجر به نماز ایستاد و نماز را طول داد پرسیدند آیا از ترس مرگ نماز را طول دادى گفت: "به خدا سوگند در عمرم هر وقت وضو گرفته ام، دو رکعت نماز خوانده ام و هرگز نمازى به این کوتاهى نخوانده ام و براى اینکه خیال نکنید من از مرگ مى ترسم به این کوتاهى خواندم و بعد گفت پس از مرگ من، زنجیر از دست و پایم باز نکنید و خون پیکرم را نشوئید زیرا مى خواهم روز رستاخیز با همین وضع با معاویه روبرو شوم"!

شهادت حجر تأثیر بسیاری بر روحیه مردم گذاشت و موج نفرت از خاندان اموی سراسر جامعه اسلامی را فرا گرفت، به طوری که عایشه هنگامی که در مراسم حج با معاویه ملاقات کرد، به او گفت:« چرا حجر و یاران او را کشتی و از خود شکیبایی نشان ندادی؟ از رسول خدا شنیدم که فرمود در « مرج عذراء » جماعتی کشته می شوند که فرشتگان آسمان از کشته شدن آنها خشمگین خواهند شد.»معاویه برای این که عمل خود را توجیه کند گفت:« در آن زمان هیچ مرد عاقل و کاردانی نزد من نبود تا مرا از این کار باز دارد.»گفته‌اند که حجر مستجاب الدعوه بود.

پ.ن:امروز جمعه92/2/20 شاهد اعتراض نمازگزاران ایران اسلامی در پی هتک حرمت به مقدسات مسلمانان بودیم...

 



تاريخ : یکشنبه 1 بهمن1391 | 12:30 | نویسنده : زهرا آصفری
آقا جان سلام:

امروز شیعه آغاز ولایت شما را بدون درک حضور شما جشن میگیرد. امروز چشم شیعه چون هزار و صد و هفتاد و چهار سال گذشه هنوز چشم به راه است که بیایی و قدوم مبارکت را بر چشم ما بگذاری.

دیروز چشم ما از داغ فقدان پدرت چه اشک باران بود و امروز لبهامان از شوق ولایت شما چه خنده باران که بالاخره بعد از دویست و شصت سال پرچم هدایت مسلمین چرخید و چرخید تا به دست موعودش رسید.

امروز آغاز ولایت شماست که ثابت کردی از جانب خدا که باشی لایقی حتی اگر کودک باشی؛ ثابت کردی مقام و معرفت به لیاقت است نه به بزرگی.

امروز را جشن می گیریم و عهد میخوانیم و با عهد امروزمان هر یک عهدی عمرانه با شما میبندیم. عهد میبندیم با شما و بر عهدمان استوار میمانیم چرا که عشق به ولایت بدون مسوولیت پذیری هوسی بیش نیست.

من امروز با شما عهد میبندم که : هر روز برایتان فرج بخوانم؛ چرا که خود فرمودی:

"اکثر الدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم. بسیار بسیار برای ظهور دعا کنید که گشایشی است برای شما"

پ.ن: دوستان از همه شما دعوت میشه عهد و پیمان خودتون با امام زمان(عج) را برای ما به یادگار بذارید. بسم الله....

در بستن پیمان ما. تنها گواه ما شد خدا. تا این جهان برپا بُوَد. این عشق ما ماند به جا.


پ.ن:

امشب سخن ازجان جهان بایدگفت
توصیف رسول(ص) انس و جان باید گفت
در شـــــام ولادت دو قــطب عالم
تبریک به صــاحب الزمان (عج) باید گفت ...

هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت با سعادت صاحب شریعت، نبی رحمت، حضرت محمــــــــــد صلی الله علیه و آله و رئیس مذهب، بانی مکتب، حضزت امام صادق علیه السلام بر تمام شیعیان مبارکباد


تاريخ : یکشنبه 19 آذر1391 | 13:13 | نویسنده : زهرا آصفری

دانشجو یعنی (دیده بان، آرمان خواه، نوید دهنده، شهادت طلب، جهاد گر، وام دار ملت) .

 این اصول و اساسی بود که  حسین بن علی (ع) در سال 61 ه.ق برای آن قیام کرد.

حسین بن علی (ع) بزرگترین دیده بان و نشان دهنده مسیر حق از باطل بود که آرمان اسلام را که همان امر به معروف و نهی از منکر بود به جهانیان ثابت کرد او نوید بخش احیای اسلام ناب است. حسین بن علی (ع) شهید عدالت وجهادگر راه خداست او حج واجب را برای عظمت انسانیت ترک کرد و وام دار ملت اسلام و مسلمین شد.

جنبش دانشجویی که در سال 1357 استمرار حرکت 16 آذر 1332 بود استراتژی اش کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا بود. کل یومی که 16 آذر را از عاشورای حسینی گرفت و کل ارضی که برای مبارزه با یزید زمانش اهورایی شد و با خون گرمش دانشکده فنی را سنگفرش کرد ولی ثابت کرد کربلا را می شود تکرار کرد اگر هدف حسین بن علی (ع) باشد.

دانشجو که ادامه دهنده مسیر خونین حرکت حسین بن علی (ع) است در بهمن 57 به میدان آمد تا شمر و یزید زمان را به ملت معرفی کند.

 به میدان آمد و با استراتژی زنده نگه داشتن محرم و صفر اسلام را زنده کرده و هدف حسین (ع) و راه حسین (ع) را سرلوحه حرکت خود قرار دهد و مردم را از زیر بار ذلت نجات دهد و از خواب غفلت بیدار کند چرا که دانشجو خود را وقف ملت کرده و خود را وام دار آینده ملت می داند.

این پایان کار نبود چرا که هنوز یزیدیان در معرکه حضور داشتند معرکه ای که یک طرف آن اسلام و طرف دیگر آن کفر و نفاق و الحاد بود.

شیپور جنگ دمیده شد و تشخیص مرد از نامرد داده شد، دانشجو کلاس درس را رها کرد و سنگر کلاس را به فکه آورد و شلمچه را با خون خود قطعه ای از بهشت نمود و دوشادوش ملت در مقابل استکبار ایستاد و مدال دانشجوی شهید دانشگاه حسین (ع) را گرفت.

اما بصیرت: امروز بصیرت یعنی ادامه مسیر همکلاسی شلمچه و هم قطار فکه و دهلاویه؛ این بصیرت چنان ضربه ای به بد خواهان راه حسین (ع) وارد کرد که آنان از هر راهی برای به دست گرفتن این جنبش عظیم (جنبش دانشجویی) استفاده کردند؛ اما هوشیاری و بیداری و بصیرت دانشجو چه خوب سره را از ناسره تشخیص می دهد و با تلفیق علم و عمل در راستای عزتمندی کشور تلاش می کند و اگر این ایستادگی دانشجو در مقابل زیادی خواهی های اربابان زور و زر و تزویر نبود معلوم نبود امروز چه بر سر راه استبداد ستیزی و ایستادگی شهدای 16 آذر در مقابل استکبار می آمد.

شهید بهشتی: دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز مردم قضا می شود.



تاريخ : دوشنبه 29 آبان1391 | 13:49 | نویسنده : زهرا آصفری

ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان تسليت باد


                                 

از روز اولی که دو عالم درست شد

نام تو را که برد خدا ، غم درست شد

 

جن و ملک تمام برایت گریستند

حتی به عرش خیمه ماتم درست شد

 

نام تو را نوشت خدا روی هر دلی

زآنجا به بعد عشق تو کم کم درست شد

 

دریا گریست...تا به خود آمد غروب شد

از غربت تو ماه محرّم درست شد

 

گندم که خورد رانده شد و بعد سالها

در مجلس عزای تو آدم درست شد

 

ای غربت تو اشک مدام پیمبران

از اشک روضه های تو زمزم درست شد

 

تو کیستی؟ غریب تر از تو خدا نداشت

از روز اولی که دو عالم درست شد

 

هر مشکلی که داشت دلم تا خدای را ....

.... یکبار من قسم به تو دادم درست شد

 

نیزه کجا و شانه پیغمبری کجا؟

تاگفت: «یا اخیّ» روضه ما هم درست شد



  • قیمت دلار بازار آزاد
  • تازیانه